Veelgestelde vragen

Kosten & Financiën

  • Afhankelijk van welk model je kiest, kost een volledig op en ingebouwde buscamper tussen de 120.000,- en 200.000,- euro. inclusief BTW en BPM.

  • Nee, wel hebben we enkele klanten die hun bus verhuren, neem contact op voor de mogelijkheden.

  • Na ombouw volgt de BPM‐aangifte en het aanvragen van een nieuw kenteken en speciaal tarief wegenbelasting. Of en hoeveel BPM betaald moet worden, check bij de Belastingdienst.

  • In Nederland is minimaal een WA‐verzekering verplicht. Met (beperkte) casco dekking is ook schade aan de eigen camper gedekt. Veel van onze klanten zijn verzekerd bij Safetrip (https://safetrip.nl/) en bij de NKC (https://www.nkc.nl/verzekeringen/)

Voertuig

  • Ja, een tweedehands Mercedes Sprinter aanleveren mag. Neem wel contact op om de vereisten te bespreken.

Bouw & Materialen

  • Ongeveer twee maanden na start van de bouw.  

  • We gebruiken duurzame, lichtgewicht en natuurlijke materialen: berkenhout, schapenwol, UV- en vlekbestendige stoffen, Armaflex, paperstone; en techniek met A-merk gecertificeerde producten.

  • Gemiddeld is de levertijd ongeveer 6 maanden, soms hebben er echter een voorraad model, en demo model. Neem contact op voor de mogelijkheden.

  • De volledige inbouw weegt 450 kg. Het totale gewicht (bus + inbouw + externe onderdelen) is ongeveer 3 tot 3,3 ton. Extra zitplaatsen kunnen het gewicht verhogen.

  • Er is een uitgebreid stoffenpalet, dus interieur kan volledig gepersonaliseerd worden qua kleur.

Zit- & interieurmogelijkheden

  • Naast de standaardzitplaatsen voorin zijn maximaal 4 extra zitplaatsen optioneel.

  • Jazeker, er zijn verschillende opties voor het toilet. Zo kan deze worden opgeborgen in de poef, onder het bed of in de galley, elk type toilet past hier in, denk aan bijvoorbeeld een porta potti, of een compost toilet.

  • Ja, we stofferen zitkussens en stoelen.

  • Ja, er is de optie voor een binnendouche, neem contact op voor de mogelijkheden.

Techniek & Voorzieningen

  • Met de basisinstallatie staat de camper minimaal 4 dagen op één plek off-grid zonder zon. En zodra je weer rijdt of de zon schijnt, laden de accu’s weer op.

  • Ja. Optioneel plaatsen jullie een hydronisch systeem voor warm water en warme luchtverwarming, gevoed door diesel uit de tank – volledig zelfstandig.

  • Ja. Accessoires zoals roofracks, laden‐systemen, ladders kunnen geleverd en geïnstalleerd worden. Interieuronderdelen (keukenblok, bovenkastjes) zijn exclusief voor klanten met complete inbouw.

  • Ja. Draaiplateaus worden geïnstalleerd op basis van wensen en keuring door de RDW.

  • Ja. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Wet- & Regelgeving

  • Ja. Dankzij de inbouw blijft de bus voldoen aan alle eisen voor een bedrijfswagen; de camper kan zakelijk gereden worden. De ombouw is ook acceptabel als camperinrichting.

  • Ja. Indien nodig regelen jullie de keuring via de RDW.

  • Ja, wij voorzien de gehele homologatie in België.  

  • Ja, wij voorzien de gehele homologatie in Duitsland.  

Staat je vraag er niet bij?

Laat het ons weten en we helpen je verder.

Stel je vraag