Veelgestelde vragen

Direct hulp nodig?

We begrijpen dat pech onderweg en technische problemen vervelend zijn! Daarom staan we altijd voor je klaar om je weer op weg te helpen. Klik hier als je direct hulp nodig hebt of een technisch probleem moet oplossen.

Wij staan van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 voor je klaar. We streven ernaar om je zo snel mogelijk de ondersteuning te bieden die je nodig hebt, zodat je zorgeloos van je camperreis blijft genieten.

Dit zijn de meestgestelde vragen over het laten bouwen van een camper. Klik op jouw vraag om het antwoord te lezen.

  • Een volledige buscamper inbouw kost 38.500,- euro inclusief btw. Je hebt dan al een waanzinnig complete inbouw. Met extra opties zoals een roofrack, vloerverwarming of extra stoelen komen onze klanten gemiddeld op ongeveer €50.000,- voor de inbouw.

  • Jazeker. Wij hebben een exclusief partnerschap met Mercedes. Zo leveren wij nieuwe Sprinters (4x4) rechtstreeks aan de klant.

  • Ja. Een tweedehands Mercedes Sprinter aanleveren mag. Neem contact met ons op om de vereisten door te nemen en ontdek welke bus het beste bij jou past.

  • Met de basisinstallatie die wij leveren sta je minimaal 4 dagen op een plek off-grid zonder dat de zon schijnt. Ga je weer rijden of schijnt de zon? Dan laden de accu’s razendsnel weer op.

  • Ja. Dankzij onze inbouw blijft de bus voldoen aan alle eisen voor een bedrijfswagen. De camper op grijs kenteken zetten en zakelijk rijden mag. De inbouw voldoet ook aan de eisen voor een camperinrichting. De bus later omzetten naar camper is dus geen probleem.

  • De camperbouw duurt meestal zo’n 6 tot 7 weken. Een maand voor we beginnen, bespreken we de configuratie en maken we deze definitief. Ook plannen we vast de RDW camperkeuring in, zodat de camper op de afgesproken datum klaar staat. Lees het proces voor meer informatie.

  • Niet direct. Wel werken wij samen met Far Out Campers en zij verhuren door ons gebouwde campers. Neem een kijkje op hun website en je herkent gelijk ons modulaire inbouwsysteem!

  • Absoluut! Accessoires zoals roofracks, laden-systemen, ladders en dergelijken leveren en installeren wij naar wens. Interieuronderdelen zoals het keukenblok een de bovenkastjes zijn exclusief voor onze klanten.

  • De volledige inbouw weegt 450 kilo. Alles bij elkaar, inclusief de bus, inbouw en externe onderdelen, is het totale gewicht ongeveer 3 ton. Door extra zitplaatsen toe te voegen zal dit gewicht uiteraard zwaarder zijn.

  • We gebruiken vooral duurzame, lichtgewicht en natuurlijke materialen voor onze campers. Denk aan berkenhout, schapenwol, uv en vlekbestendige stoffen, Armaflex en paperstone. Voor de technische installatie gebruiken we alleen gecertificeerde producten en werken we met A-merk materialen.

  • Zeker! We plaatsen optioneel een hydronisch systeem voor warm water in de camper. Hiermee krijg je onbeperkt warm water en warme lucht, verwarmd door diesel uit de tank. Helemaal zelfstandig dus.

  • Naast de standaard zitplaatsen voorin, zijn maximaal 4 zitplaatsen optioneel.

  • Ja. Wij stofferen zitkussens en stofferen ook camperstoelen. Tijdens het bespreken van de configuratie nemen we alle opties met je door.

  • Je hebt keuze uit verschillende kleurencombinaties dankzij ons uitgebreide stoffenpalet. Het interieur kan dus volledig worden gepersonaliseerd.

  • Ja. We installeren draaiplateaus op basis van je wensen en deze worden gekeurd tijdens de RDW-keuring.

  • Ja. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

  • Ja, maar in België gelden andere regels voor camperbouw. Houd daar rekening mee. De camperinrichting kan dus anders zijn. Als je vragen hebt of advies, laat het ons gerust weten.

  • Ja, maar in Duitsland gelden andere regels voor camperbouw. Houd daar rekening mee. De camperinrichting kan dus anders zijn. Als je vragen hebt of advies, laat het ons gerust weten.

  • Zeker weten. Als het nodig is, regelen wij de keuring van de camperbus bij de RDW. We zorgen voor het papierwerk en maken de camper klaar voor het eerste avontuur!

  • Na het omzetten van de bus naar camper volgt de BPM-aangifte en het aanvragen van een nieuw kenteken en het speciale tarief voor de wegenbelasting. Wil je weten óf en hoeveel je moet betalen en weten of er al BPM is afgedragen, bijvoorbeeld voor een bedrijfsauto, dan check je dit bij de Belastingdienst.

  • In Nederland moet je camper verplicht verzekerd zijn. Je hebt minimaal een WA-verzekering nodig, die helpt bij schade en ongevallen met anderen. Met een (beperkte) casco-dekking wordt ook de schade aan je eigen camper gedekt. Wil je weten hoeveel je moet betalen voor een camperverzekering, dan bereken je dit bij bijvoorbeeld de ANWB.

Staat je vraag er niet bij?

Laat het ons weten en we helpen je verder.

Doe hier inspiratie op!